Garantie & Klachten
Wij geven om onze producten en doen ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Mocht er toch iets misgaan, dan kunt u gebruik maken van de wettelijke garantie. Volgens het Europese consumentenrecht zijn wij verantwoordelijk voor gebreken die al bij levering aanwezig waren. Dit betekent dat u recht heeft op kosteloze reparatie, vervanging of (in bepaalde gevallen) terugbetaling indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die u ervan mag hebben.
Garantieperiode
De wettelijke garantieperiode bedraagt twee jaar vanaf de leverdatum. Binnen deze periode moet een product voldoen aan de wettelijke eisen van bruikbaarheid, kwaliteit en duurzaamheid.
Wat valt binnen de garantie?
• Fabricagefouten of gebreken die al aanwezig waren op het moment van levering.
• Defecten die ontstaan bij normaal gebruik en onderhoud van het product.
Wat valt niet binnen de garantie?
De garantie dekt geen:
• Schade door verkeerd of onoordeelkundig gebruik.
• Normale slijtage (bijvoorbeeld bij kleding, accessoires of mechanische onderdelen).
• Schade veroorzaakt door derden of door eigen reparatiepogingen.
• Gebreken die zijn ontstaan door onjuist onderhoud of het niet volgen van de instructies.
Bewijslast
• Eerste 6 maanden: Als het defect binnen 6 maanden na levering wordt gemeld, wordt aangenomen dat het defect al bij levering aanwezig was, tenzij wij kunnen aantonen dat dit niet het geval is.
• Na 6 maanden: Na deze periode kan u gevraagd worden om bewijs dat het defect veroorzaakt is door een gebrek dat al bij levering aanwezig was.
Hoe meldt u een probleem?
Ontdekt u een gebrek? Neem dan binnen een redelijke termijn contact met ons op via info@eshoppy.nl. Wij vragen u om een duidelijke beschrijving van het probleem, eventuele foto’s van het defect en het ordernummer. Samen zoeken we naar een oplossing.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar info@eshoppy.nl. Wij streven ernaar om uw klacht binnen 7 werkdagen in behandeling te nemen en samen tot een passende oplossing te komen.
Leidt dit niet tot een oplossing?
Het is mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Voor consumenten in de EU is er ook het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit platform biedt een online procedure om geschillen op te lossen.
Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is genomen, staat het u vrij om deze te deponeren via het ODR-platform.
Â
Samen voor een groenere toekomst
Bij EShoppy willen we niet alleen jouw leven mooier maken, maar ook onze planeet groener. Daarom werken we samen met Ecologi, een organisatie die zich inzet voor wereldwijde herbebossing. Voor elke aankoop in onze webshop laten we bomen planten via Ecologi, als bijdrage aan een duurzamere toekomst.
Bomen spelen een cruciale rol in het herstellen van ecosystemen, het verminderen van CO2-uitstoot en het beschermen van biodiversiteit. Voor ons is dit meer dan een mooie gedachte – het is een belangrijke stap in de richting van een gezondere planeet voor toekomstige generaties.
Met jouw aankoop draag je bij aan dit groene initiatief. Samen zetten we stappen naar een betere wereld, boom voor boom.